Bloggar om en förstagångsmammas tillvaro.........

onsdag 14 januari 2009

Barnsäkrat

Dagen spenderades med Julias kära gudmor på ikea, vi in skaffade barnsäkringsgrejor och en massa ljus..Ett tips, om du går på ngn slags diet som jag gör, köp inte ljus som doftar kanelbulle och choklad! Går runt och är sugen på kladdkaka vilket är tabu enl lchf! Nu är alla uttag säkrade och ikväll ska vi motera grind, Så fort J är på golvet ska hon upp i trappen eller ställa sig mot soffan, hon har dock inte lärt sig hur man kommer ner utan att slå sig...


Imorse kom det två karlar och levererade bubbelbadkaret, jag testade min charm och sa lite försiktigt, hm mm tror ni att jag rår på att bära in det, min karl är stark men jag e ju lite klen...Fick till svar, du bruden jag är magsjuk och ska åka hem nu och spendera resten av dagen på toan! I vanliga fall tar vi betalt för att kånka in saker men hade jag varit pigg så hade jag gjort det gratis åt dig bruden, ha ha flört flört! Ja ha sa jag och stängde dörren...Vad fan skulle det hjälpa att flörta när dom ändå inte skulle göra det!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Varför åker den där killen runt och smittar folk för??Skönt att ni har barnsäkrat nu,det brukar ju kännas lite lugnare,ha det bra,kram.

Lena sa...

Jag och Maxen är avis på Pernilla som får åka till Fyris med er istället. Maxen hälsar till Julia att han trodde att han var oersättlig! ;)