Bloggar om en förstagångsmammas tillvaro.........

onsdag 21 januari 2009

Babyrytmikspremiär

Fy vad tankarna mal...Dagis! Hur, var, när!? Ska J få en plats måste man skola in i aug/sep då? Det är ju så otroligt mkt barn som ska slåss om platserna men jag tycker att hon är för liten då! Kanske i okt/nov men som sagt finns det platser då? Vill inte att hon ska börja ngn annanstans och efter några månader när hon lärt känna fröknarna och fått kompisar behöva flytta..Men vill ju att hon ska ha plats där vi bor med framtida skolkompisar....

Idag började babyrytmiken igen, skoj att träffa alla polare, men nu var ju J mer rörlig än tidigare, allt sångfröken använde sig av var tokinteressant...Inge skoj att sitta still inte..Efter det åkte vi in till stan och köpte grind till trappan, J sov så jag kikade runt i affärer..Mkt reakläder men bara i storlek x-small eller x-large till mig, J fick en massa kläder efter Ebba sist vi träffades så hon behöver inget, och tack igen Mia,så himla mkt fina kläder det var! J kommer att bli så piffig! Tvättade allt och bytte ut allt smått häromdagen, så synd att dom växer så fort, vissa plagg har hon inte hunnit använda(som den shoppoholic jag är har jag ju hmmm kanske överdrivit lite)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Superskoj att träffa er lite i dag!! Känner igen det där m kläder.. Får jättefina kläder av grannarna till Oliver men jag kan inte låta bli att handla lite ändå...
Vill inte tänka på dagis o sånt..kan man inte dra i nån broms eller trycka på paus liksom....Vart tar tiden vägen?! Syns på fredag!

Anonym sa...

Ja d va kul me rytmik idag men snudd på att de börjar bli för stora. Nåra ggr till iaf:) Håller me om cirkusen me dagis, d e hemskt! Jaja ses imorgon på gympan!

Jenny sa...

Hejsan..
Hon växer så den knakar va??
Ser verkligen fram emot imorrn, är taggad måste jag säga.
Hälsa familjen
KRAM

Anonym sa...

Man måste väl få bestämma själv när ens barn ska börja på dagis eller är det nån viss tid på året,höstterminen kanske,ha en fortsatt trevlig kväll,kram.

Anonym sa...

jaa du det där med dagis..jag minns också paniken..hur ska det bli?? ska hon få plats nånstans??
Men i slutändan så löser det sig,promise :-)
Såklart Ebbsan lånar ut sina kläder till sin lillkusin :-) Roligt att kläderna kommer till användning igen!
Och yes jag shoppar också alldeles för mycket kläder till Ebba...men det är ju såå skoj!!
Kram på er!!!