Bloggar om en förstagångsmammas tillvaro.........

söndag 14 december 2008

Kolhydratsfest

När jag födde Julia så hade jag hört att ammar du rasar du i vikt, vilket skitsnack...Ja att mormor gick ner förstår jag som ensam hade hand om barn,gård och matlagning åt alla gubbar som jobbade på gården. Men inte tror jag att det berodde på att hon ammade, hon hann väl inte äta stackarn! Visst jag gick ner ganska fort men jag gick ju upp 20 kg och allt var inte choklad och glass utan mkt vätska oxå, men sen stannade vågen på 71 kg vilket är alldeles för mkt, kunde ju inte dra på mig brallorna upp till knäna ens!( Och ja jag motionerade massor, undrar hur många mil jag dragit vagnen i sommar, slutade även med kaffelatte och fikabröd)Men hade hört lite om att utesluta kolhydrater så jag började med gi och gick sen över till lchf(nästan inga kolhydrater alls) Och oj det gick undan(har innan grav testat nästan alla bantningsformer utan att lyckas) Men nu väger jag tom ngt kilo mindre än innan jag vart gravid. Men detta är ju en livsstil så börjar man fuska för mkt kommer ju kilona krypande direkt likt en geting till sommarcidern..Sen en tid tillbaka har även Magnus kört hårt och han har tappat massa centimeter runt midjan och kilon(han var ju sympatigravid med mig)
Men ikväll kommer svärföräldrarna på middag och då blir det potatisgratäng och sås redd på mjöl och senare OSTBÅGAR(min stora last) Har även idag ätit rostbröd till frukost och saffransbullar! Ska det fuskas så ska det göras till en överdrift :-)

Inga kommentarer: