Bloggar om en förstagångsmammas tillvaro.........

torsdag 4 december 2008

Blogghjälp och julbord!

Hej hopp!
Jepp då ska man testa på att blogga..Kul att skriva av sig lite, tycker ju att det är så kul att följa mina vänners bloggar så jag gör ett försök jag med!
Idag har jag och Julia varit och fikat hos min snälla vän Lena som hjälpte mig att komma igång med detta! Oj vilket tålamod hon har den flickan :-) Julia och Maxen(hennes söte son och Julias trolovade) lekte tills ögonen stod i kors hos dem bägge... Därefter åkte jag tills Magnus jobb och lämnade min bil med en sovande Julia i och tog hans och styrde mot Sven dufva där det vart en hel massa god julmat och trevligt sällskap med gamla kollegor! Fick även en julklapp av tomten! (en bok som jag aldrig kommer att läsa, men snällt iaf)
Brukar träna på torsdagskvällar men idag skippar jag det pga alltför fylld magsäck!
Hann även med en sväng förbi mitt andra hem Gränby centrum, shoppade lite mat och förkylningsmedicin till stackars Magnus som ligger däckad i feber...

14 kommentarer:

Lena sa...

Tjenixen! Julia är trött.

Lena sa...

Se så bra det går att kommentera Mia! :)

SuS sa...

Hej!
Det ska bli kul att följa dina förehavanden!
Ps Du kanske vill byta bok med mig? :-) Ds

En blondins förvirrade tillvaro! sa...

Sus-vilken fick du då?

SuS sa...

Kjell Eriksson
Den hand som skälver.

Den är nog bra!

Mia sa...

Wihaaaa!!
Äntligen har du börjat blogga,vad roligt!!
Duktiga Lena som hjälpte dig :-D

Stackars bror som e sjuk då,hoppas han snart piggar på sig!!

Kramar!!!

En blondins förvirrade tillvaro! sa...

Sus-Det är uppsalaförfattaren va? Vet inte när jag ska ha tid att läsa men..klart vi kan byta!

SuS sa...

Det här var ju jättekul (not) Helt plötsligt har jag också fått en (tom) blogg, samt att jag skickar mina kommentarer dels till din sida och som mail till min egen mailadress. Från mig, till mig...:-)
Ska nog sova nu och klura vidare i morrn!

SuS sa...

Vill nog veta vad du fick först! Inte Mia Thörnblom väl? Den har jag redan bytt bort en gång i kväll, ha ha.

Och ja, Kjell Eriksson kommer från Uppsala...

Mia sa...

Tjohoo det var ingen lätt match att kommentera hos dig, det måste vara jag som inte är kompis med blogger...

Anonym sa...

Det ska bli kul att se hur det går för dig med bloggandet..
Men jag tycker att du gjorde ett bra jobb med första inlägget ;-) så svårt var det väl inte???

Ha det bra många kramar...

Mimmi sa...

Nu gör jag ett nytt försök...

Mimmi sa...

Fast var är bilden?

En blondins förvirrade tillvaro! sa...

Mimmi- Hoppas du fortsätter att försöka, skulle vara kul att läsa om vad du har för dig! Massa kramar!