Bloggar om en förstagångsmammas tillvaro.........

lördag 13 december 2008

Inte som alla andra!

Nej för på nyårsdagen ska julen UT!!!!!!!Därför tar jag fram "julen" (gran/tomtar/röda dukar etc )på luciadagen så kan jag vänta in julen och sedan ta fram våren efter nyår...Eftersom Julia verkar vara i kryptagen närsomhelst så ställde vi upp en liten gran på kistan, hon gick dock dit med sin gåstol och kände på barren (AJ) Efter det var det inte sååååå himla intressant längre! Lär hon ju ha glömt tills imorrn..Hon är mkt piggare idag! Tänk att det redan är lucia, förra året var jag ju bra tjock m lillbus i magen...Kan det stämma att man får mer julstämning när man har barn, ja det kanske är så! Förr har jag pratat/tjatat om en utomlandsresa runt jul/nyår men Magnus älskar julen och vill fira den här och inte med en paraplydrink vid beachen! Men i år, jo då jag ska nog äta en lussekatt och risgrynsgröt och jag trallar ju redan på Wham och Nat king coles gamla dängor! HMMM är det Magnus släkt som efter alla år har smittat mig eller ät det att man blivit förälder eller bara att man blivit äldre och visare som man vill umgås med nära och kära....Iaf ha en trevlig lucia vare sig ni diggar julen eller inte!!!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror oxå julen betyder mer nu när man har barn. Vi har haft de bra, och de låter som ni haft de mysigt ni med! Vi ska oxå ta fram granen snart. igentligen så brukar vi klä granen dagen före jul, men vi kommer vara borta så mycket då så man vill ju få njuta lite av den =).
Glad lucia på er =)
kram//Lina

Anonym sa...

Ja i Magnus släkt så bara ÄLSKAR vi julen, roligt att vi äntligen har lyckats smitta dig! Hoppas ni hade en mysig Lucia. Kramiz