Bloggar om en förstagångsmammas tillvaro.........

måndag 8 december 2008

Fjärten i skogen!


Dagen började med att min mobil gick sönder, varför ingen som helst aning men skulle bli glad om tomten kom med en ny (typ rosa a´la Carries i 6 and the city) Var i stan så vi åkte och lämna in den, fick låna en av dom och tro inte att den heller funka så nu sitter jag här med min uråldriga nokia som inte ens kan ta emot mms! Men snälla Julia erbjöd sig att låna ut sin!!!
Har även varit och handlat på gränby! Undrar vem som har räknat ut hur 1050kr som barnbidraget är på, hur ska det räcka till allt?
Jag har förmånen att min granne har islandshästar och som låter mig rida "Fjärten" Idag tog vi en tur i skogen i mörkret och vi kom in på att prata skräckfilmer...Hua vilket himla lägligt samtalsämne när det är så mörkt att man inte ens ser stigen...Tack snälla C det är så kul att ha börjat rida igen!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Thi hi vad söt hon är Julia som lånar ut telefonen till mamman sin :-D
Men vad drygt att telefonen pajja bara sådär ändå...min rosa är ju superduper fin..men lite gammal..skulle också vilja ha en ny!!

Ha haa ja du tänk att ett litet pepparkakshus kan ställa till såna bråk :-D
Kram på er!

Anonym sa...

Undrar varför just pepparkaksbak kan ställa till så mycket problem,men det var samma här när barnen var små jag befattade mig inte med det,och hur kan ni komma på tanken att prata om skräckfilmer i mörka skogen,ha det bra,kram.

Mimmi sa...

Jaha, då vet du jag har det. Plocka fram ett mms tre dagar senare via datorn är liksom inte lika "på" som att plocka fram det på stört!