Bloggar om en förstagångsmammas tillvaro.........

söndag 22 februari 2009

Fördomsfulla jag

Var och träffade en bekant idag, hon har tvillingar. En av varje. Julia började ragga som vanligt...Pussa och vart alldeles till sig (på den jag trodde var pojke). Jag säger "det ska börjas i tid"...Den som jag trodde var kille hade gröna/bruna kläder på sig och den andra(tösen) hade( lila/vita kläder..Så var inte fallet för det finns inte kill/tjej färger enl mamman! Utan det var tvärtemot vad jag trodde! Jag säger till J"vart du oxå förvirrad av klädfärgerna"!?" HÄR VAR VI VISST FÖRDOMSFULLA får jag till svar..Jag har inte riktigt tänkt i dom banorna att J ska bli lesbisk, jag tänker inte uppmuntra henne till det utan hon kommer att få välja fritt vem som gör henne lycklig i framtiden!...Aningen förvirrad och irriterad åkte jag därifrån. Jag har aldrig uppfattat mig som speciellt fördomsfull men jag hade tydligen fel....

5 kommentarer:

Anonym sa...

Håller me dig vissa färger e lite mer tjejiga eller killiga än andra fast d betyder ju inte att man inte klär barnen hur man vill ändå....sen e man ju invand att d e tjej/kill fäger på kläder när dom e små... hoppas d inte låter för knasit. Kram

Lena sa...

Hon verkar minst sagt lite märklig den där kvinnan. Nog för att jag kan klä Maxen i rosa, men nån måtta får det väl ändå vara på vad man kläcker ur sig...

Anonym sa...

Ja, du vad säger man??? Va med om nåt likn. när jag va iväg på MVC för återkontroll. Vi träffade en kille som A. hade spelat innebandy med tidigare, som fått barn. Jag kläcker ur mig: O vad heter den här lilla tjejen då? Får svaret: Det är faktiskt en han o HAN heter Edvin. Den lille hade röda byxor och en vit body med röda hjärtan på...Inte nog med det,så klart man skulle ha sista ordet: Jaha,oj,tänkte i.o.m. kläderna...Sen sades det inte mkt mer. Efteråt tyckte A. att det inte gjorde så mkt. då han aldrig kommit överrens med killen, men att det var typiskt mig att spinna vidare på pinsamheten:-)

Anonym sa...

Du är inte fördomsfull Helena så du behöver inte ta åt dig,en del bara gillar att utmana så är det och att gå lite över gränsen för att provosera,ha det jättebra,kramis,god natt.

LR Konsulent sa...

hej!! Jo jag tror ska försöka ta mig dit, om jag hittar :)