Bloggar om en förstagångsmammas tillvaro.........

tisdag 26 maj 2009

sooooooool

Vilket väder det har varit! Äntligen lite sol och värme..Vi har spenderat det mesta av dagarna ute. Jag har passat på att rensa ogräs medans J kryper/går runt på upptäcktsfärd! Men hur 17 får man en envis och nyfiken tjej att förstå att det inte uppskattas att man sliter bort alla blommor i rabatterna.. Och att det är ok att dra i gräs och ogräsblommor...Vår gräsmatta består till 85% av maskrosor..Har svårt att tro att en 1-åring ser skillnad på ex maskros och tagetes...
Har även upptäckt att vi har enormt mkt brännässlor och tistlar på tomten..Och mygg,bromsar och getingar har hittat hit i år igen! Efter denna långa vinter är det så mysigt att vara ute men det är på gott och ont!

3 kommentarer:

farmor sa...

Alla små barn plockar blommor,skit samma om det är maskrosor eller ädlare blommor,men det går över när dom blir större,och jag håller med om alla kryp som finns nu,jag har problem med getingar,fästingar broms och dom där jävlarna som äter upp liljorna,tur att solen skiner,ha det bra,kram.

Lina sa...

Hej =). Mitt tangentbord funkar inte riktigt, tappat massa ord. Super bra med sandlådan! Ska kolla upp det! Ska du till uppsala något nästa vecka? Efter tisdagen så är jag mammaledig :P vore kul att ses! Kram//Lina

farmor sa...

vilken dag kommer ni,fredag eller lördag,ska bli så roligt att träffas igen,det var ju ett tag sen,kramar.