Bloggar om en förstagångsmammas tillvaro.........

onsdag 6 maj 2009

Beroende....


Har ju rökt sen jag var ca 13-14 år men höll upp under grav och amning men nog 17 började jag igen..Slutade igen ngn gång i mars och höll uppe i drygt en vecka, abstinensen hade av tagit men jag saknade det så mkt så jag började igen..Är vissa människor som gjorda för att vara rökare?! (Eller annan form av nikotin) Dumt, dyrt, farligt!!!JA JA JA, men oxå väldans gott och stressnedsättande! Till mitt försvar kan jag säga att jag inte röker när jag tex drar barnvagnen eller är borta hos andra som har barn...Men till hösten är det slutrökt igen då det är rökstopp på jobbet! Mkt bra tycker jag, jag vet ju att jag kan sluta men som sagt gott är det...
Nu till min andra last, jag fick 6 and the city boxen av Magnus att roa mig med när jag var gravid och inte kom upp ur sängen el soffan! Nu har det ju varit sånt dåligt väder så då har jag börjat kolla om serien igen och jag är helt fast! Minsta stund över så kikar jag på ytterligare ett avsnitt...

4 kommentarer:

Mia sa...

Ha ha jaaag veeeet man blir sjutton beroende av sex and the city, plöjde ju igenom din box innan jag började jobba igen i höstas :-D

Ja det var länge sen vi partade till det tillsammans ha haa det får vi snart göra om!!
Kramar!!

maria sa...

hej
hoppas vi kan ses en annan dag snart! saknar min helena...

Vet du, jag är jätte duktig och röker inte alls på jobbet! fast man får gå ut på lunchen så gör jag inte det! men kvällen är värre...röker men lite. jäkla last, suck. men vi "vinnarskallar" ska väl kunna vinna över ciggen till sist även om det är en lång sträcka och konditionen är dålig:)
Det låter som om du kör någon slags intervall tävling och du och ciggen vinner varannan gång.
Tror på dig att du klarar det till sist!!
Kram

farmor sa...

Du kommer att klara det till sist,du har ju en vinnarskalle,kram.

helena sa...

Mia-Ja det var skoj!!!

Maria-Saknar dig oxå!!!Hoppas hoppas hoppas att jag får börja på "gamla, nya jobbet" igen och du är sååååå duktig min kära som inte röker...

Farmor-Tack tack, ja jag vet ju att det går! Hmmm suck...