Bloggar om en förstagångsmammas tillvaro.........

onsdag 8 april 2009

Sommarplanering

Magnus fick en luftballongtripp i julklapp av sin svåger och jag får oxå följa med!!!Så idag ringde jag och bokade tid i juli..Ska bli så skoj :-)
Nu har även jag fått skattebeskedet och jag kommer att få tillbaka 8000kr! Tjooooohoooooo...Ska bli skönt att både kunna betala tillbaka lånet till pappa och även ha råd att göra ngt skoj på semestern! Visst pengar är inte allt men fan vad jobbigt det är att vara fattig!
Gårdagen spenderades ihop med Ann-Sofie och hennes dotter Elvira och idag ska vi och Pernilla åka och kika runt på nya IKEA..

9 kommentarer:

Pernilla sa...

IKEA är så stort... Hoppas på att kunna lura dit Anders snart.
Tack för idag! Pussa familjen från mig.

Anonym sa...

Wow o åka luftballong, va häftigt!!! Oj, fick du så himla mkt tillbaks, det var väl i rättan tid nu när ni hade otur med öppn. spisen.
Vi längtar till i morrn då vi ska träffas. Har känt oss som instängda apor här, F o jag. Bli inte förvånade om vi härjar runt o babblar som aldrig förr då det känns som en evighet sen vi såg lite civilisation:-)

Annika o Fanny sa...

Inte menat o bli anonyma...

helena sa...

Pernilla-Tack själv för trevligt sällskap,tyvärr var jag ju både pank och nästa gång åker jag dit utan barn så man har tid att kika lite :-)Ge Kristin en krya på sig kram från mig!!!!

Annika- Ska bli jätteskoj att ses imorrn! Saknat er massor....

Lina sa...

Vad kul att få tillbaka så mycket! Skönt att hamna rätt igen.
Kul med ballongfärd! blir lite avis nästan fast jag har en smula respekt för höga höjder.
Duktigt vet jag inte :D jag improviserar trodde inte alls att de skulle gå så bra som det gått hittills =). tack.
Kram!

Lena sa...

Och vi saknar er! Men nästa vecka kommer en kvinna för att besikta vår lägenhet, och sedan dröjer det inte länge innan vi flyttar ut till er! Och då ska vi VERKLIGEN köra igång med våra veckoträffar igen! :) Pussa Juliet från oss.

Kramar

Lena sa...

PS. Jag slutar mitt nuvarande jobb på söndag och börjar inte mitt nya förrän på torsdag, så vi MÅSTE boka in en date mån, tis eller ons! :) Ds.

farmor sa...

Hoppas inte Magnus är alltför nervös nu,det kommer säkert att bli en superupplevelse även om han är höjdrädd,ha det bra,kram,god natt.

Jenny sa...

Jag vill skicka ett jättestort lycka till Magnus!! Jag håller tummarna för din skull, det här grejar du ;)
Ser fram emot att få se bilderna.
ÖNSKAR ER EN KANON PÅSK!
KRAMAR