Bloggar om en förstagångsmammas tillvaro.........

torsdag 23 april 2009

Så länge höll det!

Ett dygn har gått och jag fick redan bloggabstinens :-) Blev verkligen jätteglad över att höra via kommentaren,sms och telefonsamtal att det finns folk som gillar att läsa om oss!!!Och uppmuntrat mig att fortsätta ett tag till...När jag startade den här bloggen var det framförallt för att visa mina systrar( och en del vänner) som bor långt bort via bilder etc om Julias utveckling men ingen reaktion! Det gör mig väldigt lessen men finns inget intresse så skit samma det är deras förlust! Tror jag åkt på en återkommande vårdeprission, trodde jag skulle slippa undan i år när jag har världens finaste och mest underbara dotter! Men snarare tvärtom, får så himla dåligt samvete för att jag är lessen men kan inte hantera det riktigt..Allt är ju toppen, sån fin familj, vänner och kalasväder..Äter inte antidepptabletter(har aldrig velat) vet att det går över snart men som sagt så jobbigt att må så här när livet egentligen är hur bra som helst! Det är inte så att jag är apatisk och bara ligger i fosterställning utan har en klump i bröstet och lätt till gråt...Men som sagt tackar för uppmuntan nu blir det en del bloggande framöver oxå!!!!

Kram på er ni trogna fina läsare

7 kommentarer:

Jenny H sa...

Det är helt ok att må dåligt ibland, du är ändå den bästa mamman Julia kunnat få, så gråt och låt det lessna komma ut så kanske det känns lite bättre sen. Hoppas ni får en toppenmysig helg! Kraam

maria sa...

Yes! va kul att du ska fortsätta blogga:) Hoppas du ska må bättre snart!
Kram

Mia sa...

Jag förstår att du blir ledsen över att du inte får någon reaktion av dom som bloggen främst var ämnad för men jag lovar dig att vi är många andra(som du ju har märkt) som älskar att följa eran vardag och titta på bilder, keep up the good work!!
Gumman ha inte dåligt samvete för att du mår dåligt utan gråt istället och låt det komma ut. Julia älskar dig även fast du inte alltid är på topp!
Tror att det är många som just nu har lite vårdepp...
Hoppas du snart mår bättre vännen!!
Många kramar!!

farmor sa...

En vårdeprission kan vem som helst råka ut för och du vet ju att det går över ,du är Julias bästa mamma och hon älskar dig,kramar.

Annika sa...

Jippi, du fortsätter!!!
Vårdepp e inge kul, men som alla andra sagt så går det över. Det e ju så mkt som ska fixas på våren o man orkar inte, men det e inte så konstigt med en lång, kall vinter och så kommer lite sol, lite pollen o man känner sig helt död. Och så ser man ju allt på sig själv oxå, grådassig o dan, liksom hemmet som svämmar över med damm, skitiga fönster o så.
Jullan älskar dig ändå, precis som du är!
Kram o god natt!

Lena sa...

Tack och lov att du tagit ditt förnuft till fånga och bestämt dig för att fortsätta blogga! Hur hade du annars tänkt att Maxen skulle kunna ta del av Juliets framgångar nu när jag jobbar så mycket och vi inte hinner träffa er alltför ofta?!?

Ursch, jag vet verkligen hur det känns att vara deppig. Egentligen finns det ingen mirakelkur! Deppigheten går upp och ned, men kanske kan vi ändå vara nöjda och glada längre perioder nu när vi har våra små underverk? Vi får släppa allt vad prestationer heter såhär i vårtider och bara försöka njuta av de lugna och kravlösa stunder vi faktiskt har!

Vi saknar er!
Kramar

helena sa...

Tack allihopa!!!!!!!