Bloggar om en förstagångsmammas tillvaro.........

måndag 27 april 2009

Min dag...

Magnus sista pappalediga måndag idag! (tråkigt) Jag passade på att åka till sjukgymnasten på fm och blev misshandlad, var till frissan och därefter mötte upp mina kära vänner Frida och Johanna för sushilunch och shopping!!!!Hemma passade Julia på att ta sina första steg, var samma sak när jag var i Stockholm för en tid sen, då kröp hon minsann för första gången när hon var ensam med pappsen..Iaf stora bruttan visade ikväll att hon både kan ta ett och tre steg innan hon rasar ihop som ett korthus! Stolta päron, självklart! Skojat lite om att nu måste du sätta fart att knalla när du snart blir ett år och det tog hon minsann på allvar!!!!

6 kommentarer:

Lina sa...

duktig tjej, vad synd att du missade de första.
Kram ¨på er!

Mia sa...

Duktiga STORA tjejen :-D
Ha ha hon passar på när bara pappa kan se henne :-)
Ebba började oxå precis gå på hennes 1-årsdag,hon hade ju tagit många steg innan men det var då hon skippade krypandet för att gå :-D
Låter som att du haft en toppendag!!
Kramis!

Annika sa...

Stora tjejen! Vilken häftig nyhet!
Vad skönt att du fått lite tid för dig själv idag, det behöver man. Så hon har blivit lite snorig? Vi kommer inte heller att gå i morgon, utan fegar ur den här veckan med. Hon går ju inte upp så mkt som jag vill än, fast att hon äter som hon inte sett mat förr.
Blir det en lugn valborg?
Kram

farmor sa...

Vad kul att Julia tagit sina första steg,och vad mysigt med egendag,det behöver man ibland,kramar.

Jenny sa...

Aaaa... så modig hon är ;)
Du fixar väl för fullt nu till 1års dagen, ska bli kul att komma och gratta henne, hoppas det blir bra väder.
Vi bara MÅSTE ta promenader, du med barnvagn och jag med stavar låter himla bra, ska vi sätta igång nästa vecka? Tisdag kanske?
Hälsa familjen
KRAM

Lina sa...

haha, jag lyssnade nog med största sannlikhet på ljudbok då måste man allt koncentrera sig =).
Kommer ni in något till stan på valborg?
kram!