Bloggar om en förstagångsmammas tillvaro.........

fredag 24 april 2009

Kroppshår

Magnus kommenterade min kattpälsliknande behåring på benen häromkvällen, han verkade mkt imponerad av att jag inte rakat benen sen förra hösten och att jag därför knappt ha behövt använda långkalsonger i vinter! Men nu har dom ju sagt att det ska bli sommarväder i helgen, så ja jag funderar faktiskt på att göra mig av med håret! Men tycker det är fruktansvärt trist att raka benen eller använda weet då det växer ut på ngn dag igen så jag tror att jag ska testa att vaxa mig..Min smärttröskel är nästintill obefintlig men jag har ju faktiskt både fött barn och tatuerat mig på sistonde..Hmm får nog ta ett glas vin ikväll som bedövning eller kanske ringa till förlossningen och höra om dom kanske har lite tid över mellan barnafödslar och har lust att bjuda på lite lustgas som smärtlindring!

4 kommentarer:

Jenny sa...

Jag är så glad att du är tillbaka... önskar dig STORT lycka till med benen. Ska man vara fin får man lida pin..
Hoppas vi ses snart

Mia sa...

Ha ha ja man kanske skulle ta och vaxa benen..men aj aj säger jag bara, fast det kanske är värt det?!!
Hoppas ni får en toppenmysig helg!
Kram

farmor sa...

Jag har hög smärtgräns men jag skulle aldrig få för mig att vaxa,det finns enklare sätt,skönt att du är tillbaka igen,ha det bra,kramar.

Lina sa...

Kul att du fortsätter! Vax är ok på benen, men de gör ont! (tycker jag, fast jag tycker iof att de gör ont att plocka ögonbrynen :P) Kram//Lina