Bloggar om en förstagångsmammas tillvaro.........

måndag 7 september 2009

Supermegaångest

Vaknade upp imorse med ett tryck över bröstet och en stor klump i halsen..Jodå visst är det sant! Om en vecka är det dax för Julia att skolas in på dagis! JAG VILL INTE!!!!!Vill själv vara den som tröstar/matar/gosar/leker och tillbringar varje minut på dagen ihop med henne....Jag vet att hon kommer att fixa det galant men ego som jag är...Jag då? Hur fan ska jag kunna lämna henne och koncentrera mig på jobbet utan att varje sekund oroa mig över henne?! Vill klona mig så att jag både kan vara "Helena på jobbet och samtidigt vara en spindel i taket på dagis som kollar att hon har det bra"! Har fällt så många tårar idag så att J fick nog och hämtade en napp som hon gav mig och satt sen i mitt knä i stort sett hela kvällen för att hon förstod att jag var lessen! KÄRLEK!!!! Som pricken över i så fick Lukas två epilepsianfall nu på kvällen! Han testar nya mediciner som tydligen inte funkar och vi får inte fatt på hans veterinär!

7 kommentarer:

Molly sa...

Vilken dag/kväll....Förstår din ångest, det är ju en sådan omställning. Vi har ju varit med de små liven i princip 24 timmar om dygnet hela deras liv! Hoppas det känns bättre i morgon och att ni får tag i veterinären. Söta goa Julia som ville trösta mamma..Ring om du vill prata av dig. Stor kram

farmor sa...

Fy vilken dag/kväll ni verkar ha haft,men det kommer säkert att gå bra för Julia på dagis och för dig på jobbet.Jag vet att det inte är roligt med dom där EP anfallen,hur mår Lukas nu då?Ha det så bra som ni kan,god natt, kramar.

Annika sa...

Oj, vännen! Kan förstå din stora ångest! Undrar om man någonsin kommer att kunna släppa taget? Tror inte det känns bra när man än nu gör det. Det kommer bli många sådana stunder i livet: dagis, skola, när de ska ut på stan själva första ggn, ut på krogen, skaffa killar/tjejer, flytta hemifrån... Vi kommer att vara nervvrak ett antal ggr tror jag.
Tror däremot att J kommer att fixa det galant, så framåt, nyfiken och social som hon är!
Tänker på dig iaf o ring om du vill snickelisnacka!
Hoppas det löser sig med Lukas idag!
Kramar

Mia sa...

Men vännen!!
Åååh jag vet precis hur du känner dig,var ju i samma situation för ganska exakt ett år sen och det är verkligen superjobbigt att släppa kontrollen i början..man vill veta ALLT, vad hon gjort under dagen i minsta detalj,har hon varit ledsen,hur mycket har hon ätit,har hon sovit och bla bla bla men man lär sig att släppa på det..men oj vad jag också önskade att jag kunde få vara en fluga på väggen där i början och se hur hon hade det och det var en del gånger man gick hem med tårar i ögonen...
Men Ebba älskar sitt dagis och sina fröknar och det kommer Julia också att göra :-)
Jag vet att Julia kommer fixa det galant hon är en sån framåt och glad tjej och tänk vad många kompisar hon kommer att få :-)
Lovar att bara ni kommer igång med själva dagiskarusellen så kommer det att kännas bättre,ring om du behöver prata!!
Hoppas Lukas snart mår bättre och att ni får tag på veterinären
*Kramar om*

helena sa...

Tack allihopa!!!!Lukas mår bra och får börja om med sin gamla ep-medicin igen och lite "tyngre medicin" Ex om vi ska bort eller vid kraftig fysisk-ansträngning!

Jenny H sa...

Hoppas du mår bättre idag! Kram kram

Jenny sa...

Ojdå.. låter jobbigt det där vännen! Men håller tummarna att allt ordnar sig..
KRAM