Bloggar om en förstagångsmammas tillvaro.........

måndag 21 september 2009

Bakslag

Julia har varit lite hängig i helgen men imorse verkade hon mkt piggare så jag lämnade henne på dagis! Redan när jag skulle säga hej då blev hon jättelessen, men hörde att hon slutade gråta när jag kom till bilen. Men innan lunch ringde dom och bad mig hämta henne eftersom hon var otröstlig! ( Skulle nog blivit av med körkortet 3 gånger om på vägen dit,) väl där sitter J i en frökens famn och kan knappt andas för hon gråtit så mkt.. Fy vad hemskt det känns nu!!! Tror jag ska råna en bank så jag kan vara hemma med henne tills hon fyller 18....( Kanske inte är så kul att läsa såna här inlägg men för mig är det skönt att skriva av sig lite)

8 kommentarer:

Annika sa...

Nämen lilla stumpan, då måste hon ha gråtit mkt om de t.o.m. ringde efter dig. Hoppas att det går bättre i morgon för er! Håller tummarna!!!
Kommer du förbi en sväng ensam till öf på ons? Vore kul om du gjorde det.
Mollsan skulle ringa dig angående lörd. Tycker vi kör om inte Sara kan nån annan helg. För sen lär man väl inte komma ut förrän tidigast i vår och då blir det party...
Krama J från oss!!!

Pernilla sa...

Snuttan då. Man får se det som att vägen inte alltid är spikrak. Två steg framåt, ett steg bakåt. Alla kan vi ha en dålig dag. Massor med pussar och kramar.

helena sa...

Annika-Jo hon var toklessen, men verkar väldigt hängig! Tar sig för öronen (tandsprickning nu) och hostar mkt= svårt att sova..På onsdag är det fotografering på dagis och om hon är pigg ska hon gå mellan 8.30-14.00..Absolut, vi kör ändå annars blir det säkert inte av! Vart ska vi? Inte tzatsiki igen iaf ;-)

Pernilla-En av anledningarna till att jag valde dig som J:s gudmor är att du är klok som en uggla och omtänksam som(hmm kommer inte på ngt ordspråk om det)

Jenny H sa...

Bakslag är jättevanligt vid inskolningar, lämna en stund imorgon oxå och försök att inte visa henne din oro ( barnen känner av det så himla väl och då blir dom oxå oroliga och ledsna) Du ska se att det kommer att gå superbra, även om jag vet att det känns jobbigt att lämna henne! Tänker på er imorgon! Kram

Carolina sa...

Hej Helena,

Hittade till dig via Mia :) Vilken mysig blogg. Vad stor Julia har blivit. En riktig liten sötnos!

Ja Elias har blivit stor, det går så himla fort. Om vi inte ses innan så ses vi förhoppningsvis vid jul igen :)

Hälsa familjen!

Kram//Carolina

Mia sa...

Men skruttis då :-(
Du ska se att det blir bättre, det har ju gått kanon fram tills nu och för dom flesta barn blir det ju bakslag någon gång under inskolningen!!
Och du, klart du ska skriva av dig i bloggen,det e ju det den är till för :-)
*kramar om*

farmor sa...

Lilla snuttan då,det är inte roligt när sånt händer,och man känner sig som en riktig skurk,men det är som du säger ibland blir det bakslag och imorgon kan det gå jättebra igen,ha det så bra,kramar.

Mollsan sa...

Vi får väl hoppas att det var pga att hon inte kände sig kry och då är det ju klart att man vill va men mammsen... Det kommer säkert gå jättebra när hon är frisk o pigg!Jag håller tummarna. Ser fram emot lördag! Kram kram