Bloggar om en förstagångsmammas tillvaro.........

onsdag 19 augusti 2009

Jag vill!

# Vara ekonomiskt oberoende så jag kan göra om huset, köpa nya kläder till hela familjen och resa jorden runt.....

# Att Julia ska stordigga dagis och inte vara ledsen en minut och trivas med både personalen och de andra barnen samt att hon ska sköta sig exemplariskt där!

# Ha ett syskon till Julia ( Inte nu) Ha en smärtfri graviditet och förlossning och mjölken ska flöda och bestå av ren grädde!

# Köpa en häst som någon annan tar hand om och jag behöver bara rida och gosa ( allergisk mot stallet ( stöv- hö och halm) Och tidsbrist!

# Köpa en hundvalp som är rumsren och inte behöver rastas på dagarna...Och som aldrig blir vuxen utan bara stannar vid 3 månader och fortfarande ser ut och luktar valp...

# Att Magnus ska hitta ett jobb han trivs med!

# Jobba på mitt jobb men ca 25 % och tjäna en hel massa mer och mkt fler semesterdagar....

# Komma i mitt livs form utan att behöva träna....

#Att mina systrar med familjer flyttar närmre...

# Sluta röka utan att ha abstinens....

# Och självklart att alla ska må bra, världsfred etc etc etc....





Ja ligger man vaken på natten flödar tankarna iväg ibland ;-)

9 kommentarer:

maria sa...

Mmm... låter bra, vill också allt det för min egen del... men syrran e på väg hem från england nu. köpt hus hon flyttar in i till jul.
Kram

Helena sa...

Maria-vad kul, har hon stadgat sig nu? Men du har väl slutat röka?!

farmor sa...

Ja du vad man ligger och tänker när man inte kan sova,jag känner igen det där.Trivs inte Magnus på jobbet?Kommer ni ut till Länsö nåt,ha det bra,kramar.

Mia sa...

Oj oj oj,jag kan stämma in i MÅNGA av dom där punkterna...
Önska kostar ingenting ju :-)
Kraam

Jenny H sa...

Ja det är mycket man skulle vilja om man fick önska som man ville... Kram kram

helena sa...

Farmor-Ja vi har pratat om det men vet inte när! Många födelsedagskalas etc nu på helgerna..Men vi saknar både dig och Länsö;-)
Ang Magnus jobb så har han velat sluta länge men vet inte vad han ska göra istället...Kraaaam

Jenny sa...

Oj lilla vän vad du tänker.. men som sagt alla de bra tankarna kommer på nätterna när man inte kan sova..
Jag önskar dig STORT lycka till med att uppfylla allt..
KRAM

maria sa...

Berättar om syrran när vi ses annars lär jag ta upp den här sidan=)
Jag har inte rökt på jobbet men hemma...ska ta tag i det hade jag tänkt och det går riktigt bra med nicotin tabletter som hjälp...

Malin sa...

Håller helt me!