Bloggar om en förstagångsmammas tillvaro.........

måndag 3 augusti 2009

Furuvikbesök

Äntligen lite najs väder så vi passade på att åka till Furuvik..Julia är mkt mkt modigare än mig..Hon vågade minsann kika på herr boa på nära håll! Men kredit till mig oxå för jag vågade mig faktiskt in "ormsalen" men höll mig på behörigt avstånd och när en snake rörde sig var det nära att jag sket på mig samtidigt som jag fick en lindrigare hjärtattack! Men visst 17 gör jag framsteg!?
J höll hårt i våra vinster under lunchen som bestod av torra trista hamburgare...


Efter att vara vaken hela dagen och varit på ett strålande humör är det skönt att ta en tupplur!


6 kommentarer:

farmor sa...

Du är jätteduktig vad det gäller ormarna,du blir modigare och modigare,och har man vunnit gäller det ju att hålla hårt i vinsten,ha det bra,kramar.

Pernilla sa...

Att du våga ta bilden i alla fall... duktig flicka! Förra förra året stod jag i kön till att klappa en spindel. Det du. Men jag fega ur i sista stunden. :( Sen får vi inte glömma att du är ute och letar svamp trots ormrädslan. Heja på dig! Alla framsteg är välkomna.
Längtar så att få träffa er imorgon. Stumpan verkar ha växt sen sist. Usch fy vad det verkar gå fort.
Kram!

Malin sa...

Du e ju jätteduktig! Mer än ja skulle vågat om d va spindlar...
Härligt me utflykt, ja vill oxå åka till furuvik men nu finns d inte riktigt tid efterssom vi fick tillträde till huset idag..
Kramar

Mia sa...

Du är underbart modig!!!
Tänk om jag var lika modig med "mina" larver-bläää!!
Kramar!!

helena sa...

Pernilla- Ska bli supermysigt att ses!

Malin-Förstår att ni har fullt upp! Mkt nyfiken på att ses huset..

Jenny sa...

Hej på er...
Vilken tjej!! Go girl!
Man blir riktigt trött efter en Furuvikstripp, liten som stor..hihi..
KRAM