Bloggar om en förstagångsmammas tillvaro.........

måndag 10 augusti 2009

Back to reality

Måndag igen och Magnus semester är över :-( Känns lite tråkigt att vakna ensam igen...)Dessa 4 veckor har bara rusat iväg och egentligen har vi tagit det ganska lugnt den här sommaren!
Men förra veckan partajade vi med våra vänner Pernilla och Anders en kväll (dvs jag och p drack vin och karlarna röjde diken) och hade skaldjursskiva med Johan och Jenny kvällen efter..(Supertrevligt)Och i helgen åkte vi ut till länsö på ängsfest som innebär tävlingar i form av tipsrunda och lekar med de flesta som bor på den sidan av ön..I år var det lite svettigt eftersom det var säckhoppning som ett moment och det utspelade sig på en äng i solgasset utan ngn som helst skugga och inte en vindpust= hett som i helvetet(fast hellre det ät regn)..Middagen bestod av svenska kräftor,räkor,västerbottenpaj och massa ostar..Behöver inte tala om hur gott det var va!? Vart en riktigt trevlig kväll..Men när man är uppe till väldigt sent kan man önska att J oxå var sugen på sovmorgon men icke...Firades även med en massa fina presenter av dom nämda eftersom M fyllde år igår och jag på fredag! Tusen tack igen!!!!
Idag passade jag på att ta tag i framtiden som närmar sig med en hiskelig fart..Ringde dagis och bokade datum för inskolning + min chef och min bästaste kollega inför min jobbstart....

2 kommentarer:

Lina sa...

Det går faktiskt super med inskolningen =). Han bryr sig inte alls att jag säger hejdå oh går, oh när jag kommer så får jag superstor kram oh sen ska han isa ad han busat med. Hoppas det fortsätter så. Hur känns det att julia ska skolans in snart? Kram//Lina

farmor sa...

ja usch vad semestrar går fort,ja och visst var det en bra ängsfest,superkul och bra arrangerat.Det kommer säkert att gå bra med Julias inskolning på dagis,hon är ju inte speciellt blyg heller,ha det bra,hälsa familjen,kram.