Bloggar om en förstagångsmammas tillvaro.........

onsdag 24 juni 2009

Najs

Igår fyllde Pappa år och han ringde och frågade om han och sambon fick komma till oss och bjuda på grillmiddag, ett sånt erbjudande kan man inte tacka nej till! Så det blev grillat kött, pastasallad,tzatziki och svenska jordgubbar och grädde till efterätt! Smaskens!
Nu har vi fixat iordning vår pool men ska in och shoppa en termometer och lite mer solskyddsfaktor till lillgnäll(vilket humör hon har skaffat sig) Även hennes pool är uppblåst och igår tog hon sig premiärdoppet..Under hennes lunchlur har jag rensat ogräs och blivit halvt uppäten av mygg och bränt mig på alla jäkla brännässlor som vi har i överflöd!

Ha en toppendag i solen!

6 kommentarer:

Annika sa...

Åh vad gott med tsatziki, det var ett tag sen! Lät förresten skitagott med det andra också...mumsi. Gick det b´ra att söva J igår sen och vad tyckte hon om premiärdoppet? Vi lyckades klämma in oss alla 3(och en halv) i våran igår kväll, det var uppfriskande. Ska vi säga runt 9.30-10.00 på fre? Jag hör med de andra om det funkar.
Kram

Jenny H sa...

Vad mysigt att bada. Själv har jag städat idag på em, inte kul i värmen. kram kram

farmor sa...

Ja det är skönt att man kan bada när man vill,det har jag gjort både igår och idag,brännässlor är inte roliga,det gör ju så förbaskat ont när man bränner sig på dom,ha en bra kväll,kram.

Helena sa...

Annika-Ja det blir kalas! Prata med Sara igår och hon tyckte oxå det var toppen vid den tiden...Ses då!

Jenny-Jag har oxå städat och rensat ogräs idag, inge skoj men behövligt! Ses imorrn!

Farmor-Vår pool är tyvärr fortf för kall för att bada i än så länge :-(

Malin sa...

Åhh va härligt me pool!! De e så hemskt att gå i solen hela dagarna från halv 7 till 4.
Va ska ni göra på fredag? Nyfiken i en strut;) Kram

Mia sa...

Krya på sig till Magnus,hörde att han var magsjuk...hade Julia också kräkts? Hoppas hon mår bättre nu!Jaa du myggor och brännässlor skulle jag lätt kunna klara mig utan på sommaren..huh!

Kram