Bloggar om en förstagångsmammas tillvaro.........

onsdag 3 juni 2009

Feberfisan

Igår tyckte jag att J såg lite hängig ut på ögonen men pigg annars men tempade på em och då hade hon 39.2 graders feber! Hur man kan va så pigg och ändå ha hög feber!? Var på Öf på fm och hon tjoade på med kompisarna som vanligt..Tand nr 5 är på gång om det kan bero på det!? Idag är tempen lägre men hon har sovit i 4 timmar så jag har hunnit köra ett aerolatespass,duschat,städat kylen,tvättat,pratat med 2 kompisaroch lagat middag under tiden! Inte ofta numera som man hinner med så mkt..Men nu riktigt längtar jag efter att hon ska vakna..Vi har varit riktigt bortskämda med hennes nattsömn, brukar oftast sova hela nätter och inatt drömde hon mardrömmar och vaknade till och från och vid 5 hämtade jag henne till vår säng! Btw så passade vår hund på att spy på 4 ställen i arla morgonstund! Suck vilken natt, skickar en tanke till folk som har problem med sömnbrist av olika slag..Jag är fortfarande inte riktigt människa efter den här natten!
Ang morsdag så märkte nog M att jag var lite lessen efter utebliven present så i måndags kom han hem med ett lagerbladsträd och ett citronträd, hade önskat mig det förut så cred att han kom ihåg det iaf...Måste vara hormoner som ligger kvar och spökar för egentligen så är det ju affärernas dag......

2 kommentarer:

Mia sa...

Skruttan då, hoppas hon snart kryar på sig!!
Vad snäll brorsan är då, han fick nog lite dåligt samvete där :-D
Kram på er!

farmor sa...

Hoppas att det inte är så farligt med Julia,du får hälsa från farmor att hon ska krya på sig,gulligt av Magnus att du fick två träd,ha det bra,kramar.