Bloggar om en förstagångsmammas tillvaro.........

måndag 27 juli 2009

"Minisemestern"

Lämnade lillskrotan hos pappa och Monika i lördags eftermiddag, hon snyftade inte ens till när vi gick utan vinkade glatt! Hade gått super att vara hos dom, mkt skönt..Eftersom det var första gången hon sov borta tyckte både jag och Magnus att det var lite jobbigt...
Danne och Monika hämtade upp oss och så styrde bilen mot storstaden..Ringde ballongfirman och jodå självklart var det inställt pga kraftiga vindar..SUCK!!Vi var så taggade, men istället för att deppa ihop åkte vi till grönan! Där var det sjukt mkt folk. Löning,semesterfolk och sommarkrysset..Åt otroligt dyr och äcklig mat på Tyrolen och köade i evigheter till karusellerna. Jag och Monkan vågade oss på att åka fritt fall..Fy vad läbbig den var..Såg även en del "kändisar" Bla Niklas W, Laila b, telia-mannen, Kicken,Roger p, Carolina g och Carina b!
Efter det åkte vi hem till Uppsala igen och checkade in på hotell Linné, därefter gick jag och Magnus på en liten barrunda och bowlade. Jag förlorade såklart(är totalt urusel) men jag fick in en strike iaf och det lever jag vidare på :-) På söndag morgon åt vi en otroligt god frukostbuffé sen åkte vi och hämtade Julia och där möttes vi av vår bil som blivit bestulen på stereon(köpt i våras med dvd etc) Larmet hade inte gått eftersom dom pajade rutan och inte dörren! Trist avslut men i det stora hela hade vi det toppen och Julia oxå!

5 kommentarer:

Lina sa...

De är snart de med =). usch börjar kännas verklig att han börjar inskolningen på måndag.
De lät som ni hade de kul trots inställt ballongflyg.
Kram//Lina

Mia sa...

Ja förstår att ni inte orkade följa med, fy tusan för människor som inte låter ens grejer va ifred!!
Vi hade superskoj iaf och jag vann ju en massa choklad så nu kan jag äta i år framåt..eeh eller några veckor iaf ha ha :-D

Låter som ni hade det toppen på eran minisemester!
Kraam

farmor sa...

Tur att ni hade trevligt på minisemestern i alla fall trots inbrottet i bilen menar jag,ha det bra,kramar.

Jenny H sa...

Visst blir man SÅ himla arg på att vissa inte kan låta andras saker vara ifred!!! Verkar som ni hade en toppenkväll iallafall! Kram kram

Lena sa...

Hej min vän!

Fy fasen vad jobbigt att ni fått bilstereon stulen! Vi hade inbrott i bilen natten till igår. Bilbarnstolen var löstagen, men de hade inte hunnit fått med sig något. VISST BLIR MAN FÖRBANNAD? Så fort jag tänker på det sipprar rök ur mina öron! :)

Jag ringer dig ikväll, så vi kan planera in en dag att ses. Snarast!

Kramar