Bloggar om en förstagångsmammas tillvaro.........

måndag 13 juli 2009

Det gula guldet


Bus är överallt,klättrar, välter stolar och beter sig som rena rama duracellkaninen! Skönt att M har semester för man hinner ju knappt äta numera..Men visst är det kul oxå, hon är företagsam damen.....Var på grillpartaj med mina mammakompisar med respektive i helgen och en pappa sa : Hon verkar lite vild den där damen....Ohja det är det minsta man kan säga..........


Träffade på grannen idag och hon hade en påse med kantareller..Efter ngn timme av längtan trotsade jag min ormrädsla och gick bakom M på en skogstripp! Och vi hittade faktiskt så det räckte till en varsin macka med smörstekta svampar(Slurp vad gott)

5 kommentarer:

Mia sa...

Åh nu är det min tur att bli avundsjuk!!
Gú så gott med smörstekta kantareller!!!!!!!!!

farmor sa...

Jag blir också avundsjuk,som tur är har jag lite kvar från förra året,det är ju så gott.Som det har regnat så blir det säkert ett bra svampår,hoppas,hoppas,kram.

Lena sa...

Mmmm... mums med kantareller. Du kanske kan plocka lite åt mig också? Jag menar, när du ändå är i full gång med att bota ormskräcken! :)

Kram

Jenny sa...

Redan svamp.. hmm.. jag får nog övertala Johan att vara min ledare genom snåren.
Tänk ett ciabatta bröd, lite färskost och smörstekta kantareller toppad med ärtskott!!
Mmmuuums!
Ha det gott!

farmor sa...

Ska bli så kul att träffas i morrn fast det är ju redan idag egentligen,ha det bra tills vi ses,kramar.